måndag 19 april 2010

Logistik


Jorå, mammsen och pappsen fick tillslut tag på någon på flygbolaget som faktiskt kunde svara på lite frågor och hjälpa till med att boka om flighten hit. Så nu kommer de nästa söndag istället! Tack för det!

Detta betydde att jag fick ta tjuren vid hornen och lära mig hur man styr upp en morgon med tre barn. Niklas åker alltid tidigt på måndagar och så också i morse. Hans två veckor av babylullshemmaliv är över och jag tycker så synd om honom som måste jobba. Men jag antar att någon av oss måste göra det?

Jag fick i båda stora barnen frukost, den lilla fick sova så länge det bara gick. Vilket betydde att hon vaknade precis när jag skulle ut med Sidney till bussen. Inga problem med det. Sen skulle lillan tvättas och mamman duscha eftersom vi skulle på tvåveckors checkup hos doktorn med henne. Det blev då på håret att vi hann få på lillebror kläder och komma iväg i tid till skolan med honom men vi gjorde det! Sen han jag faktiskt med en fika på Coffee labs med Indira innan doktors besöket.

Att hämta D nu klockan 12 körde ihop sig lite. Jag skulle kunna men nu har Greta just somnat och jag ville inte böka in henne i bilen igen så jag bad grannen hämta och det gick så bra så. Vilken tur jag har!

I övrigt har helgen bjudit på en sur 3,5 åring som inte älskar sin mamma ens "tiny tiny mycket". Han gjorde till och med en sång om hur han inte älskade någon i familjen utom sig själv och någon påhittad smörgås man. Jag vet inte jag. Tycker det verkar som en rätt normal reaktion och blir det inte värre än så så kan jag ta det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

HEj! Vi vill gratulera till eran dotter och hoppas att ni mår bra alla fem. Neta med familj

Anna sa...

Tack gulle dig! Hälsa tillbaka till din fina familj! Stor Kram Anna

Vicktoria sa...

Du har en alldeles bedårande familj Anna. Så fina.

Anna sa...

Tack snälla Vicktoria! puss och kram

Anja sa...

Åhhh så fina de är era gryn!!! Ljuvliga. Kram