fredag 23 april 2010

Busy week...

Måndagen var ju första dagen ensam, det gick rätt bra. Bara doktorsbesök som ju gick bra.

Det blev lite mycket denna vecka. Tanken var ju att mor och far skulle vara här och hjälpt mig. Jag borde ju ha avbokat såklart när de inte kom, men man vill ju så gärna få saker gjort också!

I tisdags hade jag en kille från kabelteve bolaget här hela dagen för att installera nya grejor till oss. Vi bytte bolag och då måste alla kablar dras om och det tar sin tid. Nu var han iofs trevlig och det var inte obehagligt att ha honom här, men man slumrar inte till på soffan med en främmande karl i huset. Dessutom i all kaos så glömde jag bort Sidneys tennisträning som var den sista inneträningen. Nästa vecka börjar de ute!

I onsdags lämnades bilen in på verkstan och allt annat som kom med det.

I går var jag med Douglas och Greta till doktorn. Douglas har jättejobbig allergi just nu och har fått en inhalator för att kunna andas bättre. Gretas navelsträngsplupp trillade av lite för tidigt och den var inte redo under så de var tvungna att behandla det. Sen var det dags för min checkup hos min doktor. Douglas följde med och det var ju inte någon bra idé. Han mådde såklart illa och höll på att svimma när han såg min mage (vem skulle inte?). Att jag inte lär mig.

Sen skulle vi till parken och då kom regnet. In och ut ur bilen och dyblöta blev vi. Greta hade ont i magen mellan typ halv 5 och halv åtta. Så idag är jag trött. Mycket trött. Det blev en lite för intensiv vecka för mig.
Däremot blev jag överlycklig när min matbeställning trillade in här halv nio i morse. Har börjat handla på internet. Med hemkörning och glada barn och föräldrar. Inga meltdowns i affären och bara att stuva in i kylskåpet!

Senare bär det iväg för att hämta bilen på verkstan och lämna tillbaks hyrbilen. I eftermiddag kommer vännerna från Rye och hälsar på. Det ser jag verkligen framemot! Hoppas vädret håller sig fint och vi kan sitta ute och fika!

Sen längtar vi mest till söndag när vi håller tummarna för att inga vulkaner briserar och att flygbolagen flyger så vi får hit mormor och morfar!!!

En gammal goding (någon som vet hur man lägger in en video direkt i inlägget? Jag fattar då rakt inte)

Inga kommentarer: