måndag 5 april 2010

Dagen innan

Idag har det varit en sån härlig dag! Allt blir ju så mycket lättare med värme och solsken. Magnoliaträden blommar, körsbärsträden börjar skimra i rosa och faktum är att allt börjar bli grönt.
Vi började dagen med att sjunga för mannen och sen ha lyxfrukost tillsammans. På en måndag.

Efter frukost bar det av till sjukhuset för att göra inskrivning och för att lämna blod. Om något händer antar jag. Sen hade jag och Niklas en stund för oss själva utan barn och tog en sväng i "mallen". Mycket trevligt.

Hela familjen hämtade sen Sidney från skolan. Något som aldrig hänt förut och han var supernöjd med det. Sen blev mamman supernöjd för vi åkte och pratade med YMCA om att jag vill att Douglas börjar där till hösten och det. Det var inga problem. Såååå glad! Han kommer gå mellan halv nio och tre skulle jag tro. De har simning på måndagar och gympa varannan tisdag. Varje tisdag kommer en bildlärare och de har bild. De äter nyttig mat och rör sig massor! Jesus är inte med i bilden överhuvudtaget. Ingen skuld och ingen skam. Åååå vad jag känner mig glad för detta!

Kvällsmaten intogs sedan på en av de nyare restaurangerna med solnedgång och flodutsikt. Sen var det tårta i hemmet! Väldigt najs.

När huset tystnade packade jag lite väskor och läste på hur det går till när vi kommer till sjukhuset i morgon. Jag måste fasta från midnatt i natt till klockan 14.00 när själva snittet äger rum. H U R skall det gå. Inte ens dricka vatten. Jag kommer ju vara redo att mörda innan jag får något att äta. Men då har hon kommit. Då är hon här. Så, jag kanske inte tänker på hur hungrig jag egentligen är.

1 kommentar:

Helen sa...

Lycks till idag. Vi tänker på er och väntar med spänning på lilla gumman.

Massor med kramar från Falkarna