måndag 18 januari 2010

Tvivel

Det har hänt något. Jag vet inte vad eller varför. Men jag har inget att skriva om längre. Det känns återigen så banalt. Liksom. Så här lever vi vårat liv men vem bryr sig? Vem bryr sig om att vi var på bio igår. Hela familjen. För första gången och antagligen så dröjer det ett tag till innan vi kan göra det igen. Om vi inte hinner innan bebisen kommer.

Eller att jag fått plocknojja och vill ha fint hemma hela tiden och blir tokig när det inte fungerar med mina virvelvindar till barn (och man).

Eller att jag har nedräkning tills fotbollssäsongen är över. Amerikansk fotboll står väldigt högt på intresse skalan här hemma för en av de vuxna. Vilket innebär att från 16.30-sent på kvällen så är han inte kontaktbar (knappt i alla fall) och blir irriterad över märkliga saker för att vi pockar på uppmärksamhet mitt i en touchdown eller så. Jag önskar att jag också kunde stänga av allt runt omkring mig på det sättet och bara sätta mig ner med en öl och låta mig uppslukas av vad det nu skulle vara.

Eller att jag plötsligt har blivit rörelsehindrad. Dvs. Min mage gör att jag har svårigheter att ta på mig strumpor. Sitta på vissa stolar i vissa ställningar eller bara en sån simpel sak att jag vaknar när jag skall vända mig i sängen.

Vem bryr sig om dessa saker. Egentligen.

3 kommentarer:

Helen sa...

Hej gumman!

Jag bryr mig massor. Vill veta allt som ni har för er. Kul att kunna vara delaktig i er tillvaro här på bloggen. När vi inte kan ses sååå ofta.

Kram till dig o din underbara familj // Helen

Livet runt 30...5 sa...

Familjen, de som läser bloggen och jag som nyss hittat hit. Och mest av allt skriver man väl för sig själv, för att man tycker att det är kul och för att ha en slags dagbok över dagarna som annars bara försvinner.

Anna sa...

Jovisst är det så. Framförallt för mig själv och att bevara denna tid för alltid. Vad roigt med en ny läsare! Jag kikar in hos dig med!

Ha det gott!