onsdag 27 januari 2010

Lite sjukt


Lilla killen somnade i soffan innan middagen i går. Då förstår man att något är på gång. Feber denna gång. När den stora är sjuk så är han inte så rackarns hängig. Han funkar rätt bra ändå just bara lite långsammare. När lilla är sjuk, just nu "bara" med 38,5 i feber, så är han jättehängig. Han har legat i soffan hela dagen, somnat till (och då gjorde jag det också) och vaknat, tackat nej till glass och äppeljucie och då vet man liksom att något är fel. Jag hoppas att det bara är en förkylning som går över på någon dag.

Precis ringde vår postman på dörren och där var ett paket från farmor, så passande. Det livade ju upp en liten stund. Jag fick just dagens första leende. Det kanske går över fortare än jag anat. Eller inte. Vi får se. Jag undrar om jag kommer ur pyjamasen idag.

Inga kommentarer: