lördag 23 januari 2010

Jag kan skriva lite längre med

Som jag sa har jag haft dåligt med inspiration. Det blir väl så ibland förstår jag. Dessutom har jag denna vecka fått andnöd. Inget farligt alls. Bara det att jag tydligen inte längre kan rusa runt i samma tempo som vanligt. Detta har stört mig något vansinnigt. Det kom från en dag till en annan, inte tyst smygande som en indian om natten. Nej, pang på bara. Flås, pust och stön. Som om att ha Ingemar Johansson sittandes på bröstet. Och försöka djupandas.

Jag fick helt enkelt ta och försöka resonera med mig själv och säga det att jag skulle ta det lite lungt. Det var hårda förhandlingar och diskussioner men tillslut så fick jag ge mig. Går nu långsammare, försöker att inte tro att jag skall hinna så mycket på mina tre timmar på förmiddagen. Inte bära så tunga matkassar osv osv. Trååååååkigt. Men, vi mår nog bäst av det. Både hon och jag.

Mina två veckor efter semestern i Sverige har bestått av att ta hand om bilen. Det känns så i alla fall. Spenderat timmar på DMV. För att få ett nytt registreringsmärke. Timmar på bilverkstan. För att göra service. Ändå verkar vi ha pyspunka på ett av däcken så jag måste tillbaka.

Livet knallar på i stadig takt och jag tycker att det ter sig riktigt bra. Vi har haft lugna och harmoniska barn (förutom 3,5 åringen som testar nya tricks som att bara lägga sig på marken och skrika när han blir arg och besviken) Men det hör väl till antar jag. Eftersom han fortfarande ligger ljusår ifrån storebror så gör det mig ingenting. Rycker på axlarna och tycker att han är rätt gullig när han blir arg.

Snön är borta men det är rätt kallt. Det gör inte heller så mycket för solen värmer och lyser nästan varje dag.

Jag funderar också på om hela Sveriges befolkning åker till Thailand på vintern. Och hur det klarar av flygningen med barnen. När vi har åkt våra 8 timmar till Sverige är jag redo att kasta in handuken. Då skall det läggas på typ 4 timmar till. Bara i flygtid. Inte runtomkring tid. Jag är full av beundran!

Nu är grabbarna iväg till skolan för biomorgon. Jag skall fixa lite här hemma, vi får middagsbesök i eftermiddag. En föredetta kollegea till mig och en reklamkille som Niklas jobbat med i Sverige har flyttat hit! De har också två killar, dock lite äldre. Men det skall bli mycket trevligt!

Inga kommentarer: