onsdag 27 januari 2010

Minnesförlust?

Det är ju svårt att minnas saker som hände igår ibland. Vad var det nu vi åt till middag och vem läste för vem.Vi kör varannandags schema på läsningen, de dagar jag inte är själv vid läggning, 2-3 dagar av 5.

Just nu försöker jag minnas aktiviteten på killarna när de låg i magen. Har för mig att det var konstant rörelse. Eller så är det en efterkonstruktion, inte vet jag. Denna lilla groda håller sig rätt stilla, i alla fall vad som kan kännas i gummimagen. Däremot, när det väl sätter in känns det som sparkar som kan få mig ur balans, hela jag gungar till och jag undrar om det betyder något. Att det är ett lugnt och stilla barn som då och då kommer med inlägg i debatten som får världen att svaja till. Självklart läser jag in allt i det som går att läsa in saker i.

Kanske (jag hoppas) kommer detta inte vara ett lika aktivt barn, Douglas började gå när han var 9,5 månader och Sidney när han var 10 månader och sen dess har det som ni förstår inte varit en lugn stund. Jag tänker mig att jag konserverar detta barn länge länge. Hon kan få börja gå runt 1,5 eller så. Så hon är liten länge. Det blir ju inga mer barn efter detta det har med åldern att göra. Och ekonomin. Och en massa andra saker med som att det helt enkelt räcker med 3!

Egentligen är det ju fånigt att sitta och egoönska såna här saker. Huvudsaker är ju att allt går bra och att hon är frisk.

Inga kommentarer: