torsdag 28 januari 2010

Grubblerier och dåligt samvete

Har surfat runt en del dessa dagar.
Det dåliga samvetet slog till och det hårt. Först fick jag dåligt samvete för att jag inte bakar en massa. Hittade "hemmafru" sidor och det bakades semlor och bullar och chokladgrottor och jag vet inte vad.

Sen var det dethär med kalas. Vi har ju inte haft kalas för Sidney här än. Har helt enkelt inte hunnit med det. Och inte lyckats planera in det överhuvudtaget. Till saken hör också att han vill vara på ett ställe som ger mig huvudvärk bara jag tänker tanken. Han vill vara på ett arkadställe där det blippar och bloppar och låter. Men jag börjar känna att det är okej. Bara det blir av snart. Innan våren är här. Det skall jag sysselsätta mig med idag. När jag har duschat. Fixa med kalaset.

Sen snubblade jag in på sidor om ofrivillig barnlöshet. Grät floder och inser att vi har det så bra. Hittills har ju vi fått det så fint och så bra utan att riktigt behövt kämpa för det. Det finns de som så gärna vill ha barn men inte kan. Utan förklarliga anledningar och orsaker. Jag skickar mina tankar till er.

Nu skall jag ta tag i delar av det dåliga samvetet.
Adjö så länge!

3 kommentarer:

Vicktoria sa...

Skit i dåligt samvete - krama familjen istället. Det gör du iofs redan, men skit i samvetet. Du är så bra som du är.

Och bilden på Er är u n d e r b a r !

Anonym sa...

Kara Anna, jag haller med Vicktoria. Skit i samvetet. A guilt trip is the most expensive trip there is. No one can afford to go on one. Jag tycker ocksa att bilden ar kalas bra. Var bara tacksam att du har de underbara barnen och visa din tacksamhet genom att vara den basta mamma du kan var. Och det ar du ju.
Hoppas vi kan traffas innan ni flyttar hem. Eric skulle ocksa vilja traffas med er.
kramisar
Ann-Margret

Anna sa...

Tack gulliga ni. Men jag är rädd för att det dåliga samvetet förföljer mig lite nu och då i alla fall. Jag jobbar på det dock!

Ann-Margret, är i DC något? Vi skulle kunna mötas upp där vid tillfälle, nu blir vi ju kvar här ett tag till :-) det blir bara längre och längre...

Kram kram