fredag 29 januari 2010

Min dag. Din dag?

Idag behöver jag:

  • Tvätta
  • Städa
  • Handla
  • Ringa
  • Sortera papper
  • Planera Födelsedagsparty

Sa jag att Douglas fortfarande är sjuk? Och att jag har noll inspiration? Det löser sig säkert.

Ha en trevlig mysig fredag.

PS. Det där med "mysig" var ironiskt. Även om jag försöker berätta för Niklas att jag inte längre klarar av ironi. På riktigt. För jag har på något underligt sätt slutat förstå när folk är ironiska och jag kan inte själv vara det heller på ett naturligt sätt som förr i tiden.

Nåväl, det jag skulle komma till var. Att. Jag står inte ut med att läsa på Facebook längre om allas mysiga fredagar. Jag vet inte hur alla andra har det men i denna familj kommer mannen i huset hem i helt vanlig vardagstid på fredagar vilket innebär att om vi skall invänta honom för att få middag kan det dröja. Därför är jag nyfiken på när familjerna samlas och äter tacos och fredagsmyser!

8 kommentarer:

Helen sa...

Hej Anna! Min dag började med en tripp till Uppsala. (med mamma inget farligt). Sen snabb handla på ica vidare till kolb. och hämta upp Mathilda hos frissan sen hem o dö i soffan. Förhoppningsvis fixar Jesper nått gott till kvällen. Så mycke mys blir det nog inte. Fredag= somna i soffan.
Hoppas ni får en skön helg

Kram Helen

Irre sa...

Jag har det extremt lyxigt i och med att jag aldrig jobbar längre än 16.45 (var tredje fredag) och har tio minuters promenadväg hem från jobbet så hos oss finns det alltid tid för fredagsmys. Men precis som för Helen så slutar det oftast med att jag somnar i soffan :)

Kina sa...

Vilken helt fantastisk bild du har lagt upp! Ser ut som en reklambild.
Våra fredagar slutar ofta på after work hos några av våra grannar. Sanslöst trevligt men oftast lite för mycket vin. inget klassiskt fredagsmys med tacos och film för vår del alltså.
Sköt om dig!
Stor kram

Anna sa...

Tack för att ni delar med er! Det gillar jag!

Bilden är från i sommras när vi var i Seqoia National park i Californien, tagen med självutlösare!

Kina, jag är så nyfiken på hur det går med ditt nya jobb! Måste höras snart.

Kram till er alla!

Livet runt 30...5 sa...

Fredagsmys...i bästa fall äter vi middag tillsammans och ofelbart somnar en förälder när barnet skall nattas. Och sen var den dagen förbi.

Anna sa...

Visste hela tiden att snacket om fredagsmys var en illusion, eller snarare en känsla än en faktisk upplevelse! Tack igen!

Anonym sa...

Hej Anna o grattis till den lilla!
Kul o se hur ni har det over there.
Hälsa göbben å barna å ha de så gött!

hälsningar från morbror Roger o hans sambo Ulla.

Anna sa...

Hallå där Roger! Kul att ni har hittat hit!
Göbben hälsar tillbaks!

Kram från oss