tisdag 26 augusti 2008

Synonymer?

HA!! Jag skall börja träna Tae-Kwon Do! Var och registrerade mig idag. Nu jävlar. Fit och firm. Det är mitt nya jag. Eller vad vet jag, jag kanske är menad att vara.....eeeehh.....mullig? Finns inget bra ord tycker jag på svenska, det finns ett på engelska som är voluptious (vet inte om stavningen är korrekt men ni förstår?) Det låter liksom fint fast man vet att det är några extra kilon inblandade.

Nåväl, vi började dagen med att boka en playdate med en kille från Sidneys dagis som han inte träffat på hela sommaren. Han var eld och lågor verkligen. (Om ni tittat på bilderna så var det killen från paraden). Vi hade nämligen precis också fått reda på att det har, helt utan vår vetskap, byggts en helt ny lekpark några kvarter bort! Så, vi bestämde att vi skulle ses där.

Vi kom dit och det var en helt fantastisk lekpark, två olika delar, en för yngre barn och en för äldre barn, en basket plan, två volleyboll planer, en fotbollsplan och en sprinkler lekplats. (behöver jag säga att Douglas hade sin rosa dockvagn med sig?)
Området låg i en annan fin "parkpark" med skuggiga härliga träd och utsikt över hudson river! Vi var där och väntade och väntade och jag började ana att de inte skulle dyka upp. De har en ganska ny bebis så vad som helst kan ju dyka upp. Sidney blev ledsen förstås men tillslut förstod han och det var okej. Jag mutade även med lunch på "mallen" nära oss. Det blev ett sushi ställe där maten rullar in på rullband, det tycker de är kul!

Jag har också pratat med Sidneys skola i dag, jag läste brevet som han fick i lördags (jo, vi har lördagsutdelning) lite mer noggrannt och det stod att om han inte hade gjort alla vaccinationer kunde de inte låta honom börja skolan, som är på onsdag nästa vecka. Näe, DA, det går inte för nu måste han vänta 6 månader innan han kan ta nästa omgång!!
Jag försökte få tag på skolsköterskan men fick bara tala med telsvarare. Fick tillslut tag på någon administrativ kvinna som nästan lovade att det inte skulle vara några problem. Och , i morgon skall vi ju dit på språktest (inte torsdag som jag sa tidigare). Hoppas allt löser sig och att jag kan få in honom i klassen med hans kompisar Michael och Luke!!

Niklas föräldrar har bokat in en resa i slutet av september hit! Fantastiskt. Så raskt i kväll så bokade vi in en hotellnatt på manhattan då! http://www.westinny.com/ Om ni vill se vart vi skall ta vägen.

Mammas en jobbarkompis är här nu och mamma har på något sätt lyckats få denna snälla tjej att ta med ett paket till Douglas för att han fyllt år! Fantastiskt tycker jag. Så, henne skall jag försöka träffa denna vecka inne i city också.

Sitter just nu och tittar på ett helt bisarrt tv program om riktigt unga realestate agenter som tjänar äckligt mycket pengar på att sälja hus i Hollywood. En försäljning kan ge dem 700 000 kronor i procent av försäljningen!!! Jag är helt enkelt i fel bransch......eller........jag tjänar ju inga pengar alls......och är ju inte ens i någon bransch......hur gick det till?

Inga kommentarer: